17 December 2014

W I N T E R U N I F O R M / 2 — The Ankle Boots

boots final
ACNE / ASOS /  & Other Stories 1 - 2 / ZARA 

So, the second piece of my winter uniform: The Ankle Boots!
Unlike the last one, an essential BUT not a loved essential, this piece is right up my street. I adore boots, I could wear them all year round, they are comfortable, versatile and I always feel more confident while walking on boots. One of my biggest inspirations has always been Alison Mosshart, who not only has an amazing style but also wears this kind of boots all the time. Therefore my quest to find perfect ankle boots has began a loooooong time ago. Even though the pistol boots from Acne Studios shall be on my wishlist forever, I've already found 2 holy grail pairs. One is from Bimba & Lola, which I wear on a daily basis, they're casual and confortable and the other pair is from the portuguese brand Eureka Shoes, I save these for special occasions since they look a bit smarter. They both have a bit of heel which gives elegance and femininity to the hole look, while still being super comfortable. 
Who else is in love with boots? How are you liking this winter uniform series? Let me know! 

/ P T

A segunda peça do meu uniforme de inverno são as botas !

Ao contrário da parka, que apesar de ser essencial nunca será muito amada, as botas já são uma peça que eu adoro. Sempre adorei botas, desde as biqueiras de aço que usei durante anos a fio nunca mais me senti tão bem com outro calçado. Podia usa-las o ano todo, todos os dias — são confortáveis, versáteis, resistentes e sinto-me sempre mais confiante com botas. Agora opto por botas mais deste género, com um pouco de tacão e simples, para me sentir um pouco mais feminina. Uma das minhas maiores inspirações sempre foi a Alison Mosshart, para além de ter um estilo fantástico usa sempre este tipo de bota. Assim, a minha busca pelas botas perfeitas começou já à bastante tempo. Apesar de as Pistol Boots da Acne Studios estarem desde sempre no topo da minha wishlist, já encontrei 2 pares que adoro. Umas são da Bimba & Lola, uso-as no dia à dia já que são mais simples, e as outras são da Eureka, as quais já guardo para situações de maior formalidade. Para mim não têm defeitos, são super confortáveis, adoro ambas e sei que vou fazer muitos kilometros com elas!
Quem é que também adora botas? Digam-me o que acham do uniforme de inverno e digam-me qual é o vosso uniforme de inverno!



boots

No comments:

Post a Comment