10 December 2014

W I N T E R U N I F O R M / 1 — The Parka

parka final TOPSHOP / WHISTLES / ASOS / ZARA / ACNE 

While reorganizing my wardrobe for a colder winter and a smaller space I've realized that I needed to get down to the basics. So, I've decided to let you in on my quest to find the perfect winter essentials!
First: The dreadful parka.
I've always hated parkas, my mother used to make me wear them all the time, so when I went to high school I got rid of them forever — So I though... This year my life has changed alot and it's about to change even more, so, in a rainy-cold-wintery day I've started to wonder, what would I wear to stay warm and dry in a harsh environment? I went through all my winter coats and there it was — not one of them was appropriate. I love winter coats but I was always fateful to my woolen overcoats.
Like I read on The Man Repeller blog:

"A very good test to tell if you’re an adult yet:

Do you have a winter coat?
A) Yes
B) No

Answer key: If you chose A, congratulations! You are an adult. If you chose mostly B, you are Peter Pan"


I just had to face it, I'm an adult and I need a bloody winter coat. BAH!

So the long quest began, hating one after the other, I searched every store in town and online. Finally, I came across this one from Bimba & Lola. It was tough, I tried it on a million times, and a million times I hated it. I felt like a scientist in Alaska, and I wasn't planning on being one, yet.
In the end it was the only one I found that was simple, navy and black, without any long fur, warm and waterproof. Left the store empty handed twice but eventually came back, it was the least hated one!
I don't feel comfortable in it yet but lets face it, everyone needs a parka.
I've gathered a few I've considered and some shots of my new parka — The one from Zara is very similar. What do you guys think? Is it that bad? Am I the only one who hated these kind of parkas?

/ P T 
Enquanto fazia uma reorganização para preparar um inverno muito frio num armário mais pequeno apercebi-me que precisava de juntar apenas peças absolutamente necessárias, versáteis e duráveis — precisava de um autêntico uniforme de inverno. E assim começou a minha demanda! Vou então deixar-vos também fazer parte dela.

1º — A Parka
Sempre detestei parkas, aqueles casacos mega quentes e essenciais que a minha mãe me obrigava a usar. Quando cheguei ao liceu pensei que me tinha livrado delas para sempre, até que num dia de chuva torrencial e frio fiquei a pensar como iria sobreviver a um dia assim sem me molhar. Quando passei os olhos pelos meus casacos de inverno vi que nenhum deles iria cumprir as minhas exigências para um clima ainda mais agreste... 
Como li no blog The Man Repeller :

"Um óptimo teste para saber se és um adulto:

Tens um casaco de inverno?
A) Sim
B) Não

Chave: Se escolheste A, parabéns! És um adulto. Se escolheste B és o Peter Pan."

Tinha de encarar a realidade, já sou adulta. BAH!
Começou assim a minha longa jornada à procura da parka perfeita. Procurei em todas as lojas da cidade e online, detestei uma atrás da outra. Finalmente descobri esta da Bimba & Lola. Foi difícil, experimentei-a mil e uma vezes e ainda não estava convencida. Saí da loja duas vezes sem ela, até que por fim a fui buscar. Era a mais simples de todas, o que assentava melhor e tinha de me conformar, toda a gente precisa de um casaco destes. 
Juntei aqui outras hipóteses que ponderei, caso alguém também precise de uma parka e umas fotos da minha! O que acham? E, quem é que odeia parkas tanto como eu?!


Untitled-1 IMG_0662

1 comment:

  1. Eu por acaso até adoro parkas então se tiverem pêlo por dentro melhor, porque sou mesmo muito friorenta!
    E já agora temos post novo no blog, já te seguimos, se quiseres seguir de volta…
    Xoxo, http://hashtagwwgu.blogspot.pt/

    ReplyDelete