22 November 2014

M A K E U P / Mac's Heirloom Christmas Lipsticks

IMG_0055_1500
I've always seen Christmas collections as traps for those felling spendy at this time of the year. However, I dared to look into more detail into Mac's 2014 Heirloom Christmas collection and I just couldn't resist. The collection is stunning, glittered packaging for make-up and special make-up bags for very special brushes. I was able to leave the Mac's counter with my wallet but I couldn't leave these beautiful lipsticks behind. 

Both are encased in a black bullet speckled with glitter — to celebrate the festive season of course, however, for my inner cosmonaut,  it's not a festive look but a starry night's sky! 
But seriously, the colors are perfect. Salon Rouge is a deep red with a berry undertone, slightly gothic but still with a classic Hollywood glamorous touch. This one is a matte formula, but is creamier than you would expect, specially if your daily lipstick is Ruby-Woo. I wont have to worry about dry lips during in the winter with this one!
As for Rebel, it's a much darker shade, a true berry/plummy color. It won't be my day to day lipstick but it's a very special shade, the one I'd save for certain outfits or special occasions, which there'll be plenty in this festive season.
Both are super easy to apply straight from the bullet, they work into the lips without much pulling while depositing a huge amount of pigment. Which one is your favorite? Have you found your red shade for this season?

/ P T
Sempre vi as colecções de Natal como armadilhas para todos aqueles que se sentem mais festivos cairem. No entanto, este ano dei mais atenção à colecção Natalícia Heirloom da Mac, e desta vez quem caiu fui eu. É realmente deslumbrante, as embalagens festivas com brilhos e bolsas especiais para pincéis fantásticos. Consegui sair da Mac com a minha carteira mas não pude deixar estes dois batoms para trás.

Ambos vêm em embalagens negras salpicadas de glitter, apropriadas para a época festiva — mas para a cosmonauta em mim não se trata de brilhos festivos mas sim de um céu estrelado! 
O Salon Rouge é o meu preferido, é um vermelho escuro com um subtom ameixa. É a perfeita combinação de roxo e vermelho. Para uma formula matte é bastante mais cremoso do que estava à espera, especialmente sendo o Ruby-Woo o meu batom diário. Não vou ter de me preocupar com lábios secos este ano!
O Rebel é bastante mais escuro, é um verdadeiro roxo/ameixa. Este possui uma formula mais cremosa e acetinada o que proporciona uma aplicação ainda mais fácil do pigmento.
São tons escuros, relembram-me os meus batoms "góticos" mas ainda assim — principalmente o Salon Rouge — possuem o glamour clássico de estrelas de Hollywood e encaixam que nem uma luva nos tons desta época. Já encontrei os tons perfeitos para esta altura do ano, e vocês? Já encontraram a vossa cor?
IMG_0070_1500IMG_0098
<— Salon Rouge / Rebel —>

2 comments:

  1. Estou totally in love por ambos!!
    xo

    http://ruteritamaia.blogspot.com/

    ReplyDelete