23 October 2014

M A K E U P / Blush me up

IMG_9698_1500
I must admit I'm a relatively recent blush fan. I have always been a believer in the pale vampire-like look, so the last thing you'd find on my make up stash would be a blush, it all just seemed pointless to me. How wrong was I! It was my sister who changed my mind when she applied the Body Shops Cream Blush on me. When I looked in the mirror I was mesmerized by the difference it made. Who knew a hint of pink in my cheeks would make such a big difference. I didn't look "dead" and sleepy anymore! I ran to Body Shop to grab one and my blush collection began.
A couple of years later I've gathered some amazing blushers which I adore.
/
Tenho de admitir que sou uma recente fã de blushes. Sempre acreditei no look pálido-vampiresco, um blush nunca constou da minha maquilhagem achava-os inúteis. Quão errada estava! Foi até que a minha irmã me aplicou o blush da Body Shop e eu (contrariadíssima) fui espreitar o resultado. Fiquei abismada com a diferença que um subtil toque de rosa nas bochechas fazia! Já não tinha um ar de "morta" e parecia que tinha acordado de uma cura de sono! Corri até à Body Shop para ter o meu e a partir daí nunca mais parei de comprar blushes!
IMG_9696_1500
The Body Shop's Lip & Dome in 20 Pinch Me Pink and 21 Crazy for Coral: My first blush ever was the shade 20. It's a beautiful shade of pink and it goes with any skin tone. The coral shade is also beautiful, I think they're ideal for first time users like I was, a total noob. Its super easy to apply, blend and remove any excess, and everything can be done with your fingers. 
/
The Body Shop's Lip & Dome em 20 Pinch Me Pink e 21 Crazy for Coral: O cor de rosa, o 20, foi então o meu primeiro blush. As cores são lindíssima e dão para todos os tons de pele.  São perfeitos para primeiro blush em creme, para noobs como eu! Super fácil de aplicar e harmonizar com os dedos.  Fica super natural para o dia a dia e para nos habituarmos a ver cor nas bochechas.

Dior Blush Cheek Créme in 851 Capri: I got so much wear out of the Body Shops cream blush that I decided it was time for me to get a high end version. It's got a little more sheen to it and it's a colder, frostier pink. It reminds me the rush of pink I get on my cheeks after a walk in the snow! Again, it's super easy to apply, blends wonderfully with the skin and it's super moisturizing, plus the formula is sooooo soft! It's the perfect winter blush.
/
Dior Blush Cheek Créme in 851 Capri: Usei tanto o da Body Shop que decidi fazer um "upgrade" para um blush em creme da Dior. Este contém um pouco de brilho e o rosa tem um tom mais frio. Quando aplicado, lembra-me sempre as bochechas rosadas com que fico depois de um passeio na neve! Por este factor nostálgico, reservo-o para o Inverno. Mais uma vez, é super fácil de aplicar, fica super natural e é hidratante! 

Daniel Sandler Watercolor Blush in Cherub: This has become my favorite blush ever. Thanks to Marlene Vinha from Pretty Exquisite who introduced me it. It's a water based blush, and to apply all you have to do is shake the bottle, place 1 drop on the back of your hand and apply. I use my fingers, its that easy to apply and blend the stain or I'll just use this brush. It just gives you the most radiant cheeks you can ever ask for, while being natural at the same time. If you used to be afraid of cream/water based blushes you have to try this one and it'll change your mind forever! Don't forget to watch this video from the one and only Daniel Sandler!
/
Daniel Sandler Watercolor Blush em Cherub: Este tornou-se o meu blush preferido graças à Marlene Vinha da Pretty Exquisite! É um blush super fluido e para aplicar só temos de agitar, deixar cair uma gota na mão e aplicar. Normalmente uso os dedos, é assim tão fácil de aplicar e controlar a mancha, ou então uso este pincel. Fico abismada com o resultado tão radiante que as maças do rosto adquirem, conseguindo ao mesmo tempo um look natural. Se ainda têm receio dos blushes em água ou em creme experimentem este e vão mudar logo de ideas! Vejam também este video do próprio Daniel Sandler!

IMG_9665_1500
Dior Rosy Glow in 001 Petal: The Rosy Glow blush by Dior doesn't need any introductions, I'm convinced that Dior has the best blushes! Supposedly it changes color and adapts to your skins Ph, I still don't know if that's true, but it makes it suitable for anyone. This super fine powder just needs a gentle stroke with a brush and then a straight stoke on the cheeks and you'll immediately look healthy and awake. It's that easy! 
/
Dior Rosy Glow em 001 Petal: Esta maravilha dispensa apresentações, estou convencida que a Dior faz os melhores blushes! A cor deste, supostamente, adapta-se ao Ph de cada utilizador para revelar a cor ideal para cada pele. Ainda não investiguei o suficiente para verificar se é verdade ou não mas, o que vos posso dizer é que adoro este blush. A cor fica realmente perfeita a dá um aspecto saudável e acordado. O pó é extremamente fino, apenas toco uma ou duas vezes com o pincel no produto e aplico, fica sempre bem! 

MAC Sheertone Blush in Pink Swoon: This is the most pigmented one from the lot. I grab it when I want a strong rosy cheek action, for night time, parties, weddings, etc, etc. It's matte, making it photo friendly! Even though it's a strong pink I still think it looks very natural and classy. I'm seriously considering grabbing some more shades of the MAC blushes, maybe more coral or peachy ones so I can try something different! Do you have any suggestions?!
/
MAC Sheertone Blush em Pink Swoon: Este é o mais pigmentado de todos, normalmente reservo-o para a noite, festas, casamentos, etc. Uso-o sempre que uma boa bochecha rosada é pretendida, mas sempre mantendo a cor em harmonia com o rosto, mantendo tudo natural e sofisticado. É matte o que o torna perfeito para fotografias. Gosto muito dos blushes da MAC e sempre que faço uma visita ao cantinho dos blushes apetece-me trazer todos para casa! Têm alguma sugestão para o próximo? 

La Roche Posay Toleriane powder: This was kind of cheating because it's a bronzer, highlighter and blush trio. But I had to mention it because it's made for intolerant skin and the shades are gorgeous! The pink shade is sooo beautiful, the highlighter is super flattering and the bronzer is so natural and not orange at all. It's perfect for everyday make up and specially for traveling cuz you've got all you need in one tiny box! 
/
La Roche Posay pó triplo Toleriane powder: Ok, aqui fiz um pouco de batota já que temos um blush, um iluminador e um bronzer juntos. Mas queria mesmo falar-vos dele pois este trio é fantástico! É feito para peles intolerantes logo é perfeito para quem tem pele reactiva e intolerante. O rosa deste devo dizer que é maravilhoso, para não falar do iluminador e no bronzer, são ambos super naturais e subtis. É mesmo a caixinha perfeita para tudo, principalmente para viajar já que levamos tudo o que é preciso numa caixinha compacta! 

No comments:

Post a Comment