6 October 2014

L I F E / Autumn Picks

Untitled-1

Autumn is one of my favorite seasons, right after Winter, so I've gathered a few things to share with you that are on my (long) wishlist for this time of the year. 
First I must tell you about my obsession with these Acne studios Pistol boots, they have been on my wishlist for ages and every year I crave for them even more, I hope someday I'll be able to own a pair! The same goes for leather jackets, I picked this Black Mape Scuba, it is my favorite and perfect for this midseason weather.  Both of these are so versatile and go with everything, either with jeans or a dress, they're the perfect staple pieces. I have been on the hunt for a bag and this Geometric Leather Bag from COS is under my radar, the geometric shape gives it a slight nordic touch, it's resilient and just the perfect size. A good resilient bag is really missing in my closet. 
I've been so busy lately that I haven't had time for nails, make-up or reading. Determined to change that I've picked The Demon Hunted World and it's going to my bedside table! Also I'm so excited about the new Naked Basics 2, I can't wait to get my hands on it and start playing around with it's cooled toned shades which are perfect for A/W and will go along perfectly with the new nail polishes from Essie. The new Dress to Kilt Collection has the most amazing shades, my favorite is Take it Outside, a grey-taupe shade, a little different from my usual burgundy or black shades.
Lastly have you seen the new Scented Candles from & Other Stories? They're so beautiful and hopefully their scent will linger in the room.

/
Já que o Outono é uma das minhas estações favoritas, ultrapassada apenas pelo Inverno, decidi partilhar com vocês algumas peças da minha (longa) wishlist para esta estação.
Antes de mais, tenho de vos falar da minha obsessão com as Pistol Boots da Acne, estão na minha wishlist desde sempre, espero um dia conseguir um par, são perfeitas! Assim como os casacos de cabedal, o meu preferido é este mate Black Mape Scuba, é perfeito para este tempo instável de meia estação. Ambas as peças são versáteis e dão com tudo, seja um vestido ou uns jeans, são peças fundamentais em qualquer armário. Andava à procura de uma carteira de pele com o tamanho ideal e que durasse anos, deparei-me com esta Geometric Leather Bag da COS e é tudo o que eu procurava, para além de ter um design fantástico e intemporal. 
Ultimamente tenho andado tão ocupada que não tenho tido tempo para ler, pintar as unhas ou maquilhagem complexa. Determinada a mudar isso, o livro Um Mundo Infestado por Demónios vai direitinho para a minha mesinha de cabeceira! A Urban Decay voltou a despertar a minha vontade de usar sombras com a nova Naked Basics 2. Tem tons perfeitos para a estação, bastante mais frios do que os da primeira edição, o que eu adoro. Também estou rendida a esta colecção nova da Essie, Dress to Kill, para variar um pouco dos meus bourdeaux e pretos. O meu favorito é o Take it Outside, um tom toupeira-acinzentado. E para terminar, as novas velas da & Other Stories são lindíssimas, estou particularmente curiosa com a "La Coeur Jardin". Esperemos que o aroma seja perceptível e dure no ar!

2 comments:

  1. Selecção perfeita!!! Esta podia perfeitamente ser uma wishlist também minha!

    ReplyDelete
  2. Esse casaco era muito bem vindo no meu armário. Excelentes escolhas!
    http://laceandfur.blogspot.pt

    ReplyDelete