13 July 2014

W E A R / marble and metal

IMG_8042_double
Anyone that knows me well will tell you right away that i'm the last one to let go of my boots/warmer clothes. Summer is not my season at all, as i've mentioned in the last post. But since we're almost half way through July I had to show you these beauties.
While everyone was fighting over the Sale pieces at Zara, I saw these hidden away in a corner, it was an instant buy. And here's why: Last year I saw a (dubiously similar) pair of sandals in & other stories online, I was completely in love with them, they came in turquoise and black, but they were expensive and I couldn't try them on; and lets be honest, I wasn't gonna wear them that much. Yes, I was filled with regret the second they sold out.
IMG_8095_
I got these at Zara for 29.99€ which ended up being a real good bargain. They are so comfortable and as you can tell, i'm obsessed with them.
Of course I had to take my loyal oversized leather jacket, I bought it so many years ago and its my to-do jacket when I feel too girly.
IMG_8016_double
/ P T

Qualquer pessoa que me conheça sabe que eu sou a última pessoa a largar as botas e a roupa mais quente. O verão não é de todo a minha estação, como já vos tinha dito aqui. Mas já que estamos quase a meio de Julho, tinha de vos mostrar estas belezas.
No meio da confusão que é a Zara em promoções, e enquanto toda a gente se batia pelas peças em saldo, eu descobri estas sandálias escondidas num canto, foi só pegar no meu tamanho e pagar, nem pensei duas vezes. Eu explico: no ano passado vi umas sandálias muitíssimo parecidas (para não dizer iguais) online na & other stories, fiquei apaixonada por elas. Havia em turquesa e preto, mas eram muito caras e não as podia experimentar, e sejamos sinceras, eu raramente uso sandálias. Sim, arrependi-me logo quando elas esgotaram.
IMG_8034_
Comprei estas por 29.99 o que acabou por ser uma "pechincha". São super confortáveis e só me apetece usa-las todos os dias, apesar de o trabalho não me permitir, de todo. 

É claro que tinha de levar comigo o meu casaco de cabedal, já o tenho à tantos anos e continua a ser o meu preferido. Comprei-o grande de mais na altura mas sempre o adorei assim, e ele resiste a tudo, já faz quase parte da minha personalidade. 
É ideal para quando me sinto feminina de mais. 
IMG_8074_double
ZARA — shoes + skirt / BIMBA & LOLA — top / TIPSTER — jacket / H&M — rings / SISLEY — necklace / MAC — lipstick

All photos copyright © Filipa Moreno π


1 comment: