20 June 2014

I N T R O

Hi, I’m Ana. I started A Fine Day To Exit to share some helpful and honest reviews on the latest in beauty. 

I have never been a fan of blogs and the over-exposing-yourself on the internet thing, but after a few years I realized that this kind of communication platform is sometimes very helpful to share your opinion with the world.

Being a pharmacist and being in love with skincare and everything attached to it,  I thought this would be a good way to give some advice in a more scientific approach to help everyone interested in the matter. That being said, if you’ve got any kind of question about any of these subjects don’t be shy and just ask me, I will be honored and glad to help. I am also a Skin Consultant and I am able to do skin analysis and diagnostics, if any of you are interested feel free to contact me.

Besides beauty related posts you’ll be able to find posts about music, home decor, health, food, science or style — I believe it’ll be a little sneak peek into my lifestyle and to all the things that I love.

In a final note I think it would be appropriate to explain where “A Fine Day to Exit” comes from: it is a song and album by my all-time favorite band Anathema. Since its release in 2001 it has become my favorite album. It has always had a special meaning to me, it reminds me that everyday is a fine day for anything. It kind of pushes you and reminds you that its always a fine day to exit, to be better, to start over, to change your life, your job, your attitude.

A Fine Day to Exit

/ P T

Olá, eu sou a Ana. Criei o “A Fine Day To Exit” de modo a partilhar a minha opinião acerca do mais recente no mundo da cosmética.
Nunca fui fã de blogs nem da excessiva exposição na internet, no entanto depois de alguns anos apercebi-me que talvez esta forma de comunicação seja bastante útil e eficaz.

Sendo farmacêutica e tendo bastante interesse na área da cosmética, pensei em criar esta plataforma para partilhar alguns concelhos de um ponto de vista mais científico de modo a ajudar todos os interessados nesta área. Assim, qualquer dúvida que vos surja e que eu possa tirar, estejam à vontade para me contactarem, estarei inteiramente ao vosso dispor e ficarei lisonjeada por poder ajudar.
Faço também consultas de diagnóstico e análises de pele, caso estejam interessados poderão fazer uma marcação. As consultas são gratuitas e são feitas na zona do Porto.

Para além de assuntos relacionadas com cosmética irão também encontrar publicações sobre música, decoração, saúde, alimentação, ciência ou estilo — será então uma pequena visão sobre todos os assuntos que inspiram no dia a dia.


Para finalizar acho que devo explicar o significado do titulo “A Fine Day to Exit”: é um álbum e música da minha banda favorita, Anathema. Desde o seu lançamento em 2001 tornou-se o meu álbum favorito. Esta frase sempre teve um significado especial para mim, relembra que todos os dias são novas páginas em branco e que podemos fazer delas o que quisermos. Seja sair de casa, ser uma pessoa melhor, começar de novo, mudar de emprego, mudar a atitude, mudar.




I have to leave a thank you note to everyone that inspired me to create this blog.
And don’t forget, it is always a fine day to exit.

Não posso despedir-me sem agradecer a todos os que me inspiraram para a criação do blog, e espero que me ajudem a manter o entusiasmo.
E não se esqueçam, é sempre um bom dia para sair.

Feel free to contact me via e-mail 
— skinpharmacypt@gmail.com —

No comments:

Post a Comment